Blog



Het einde van de telefoonterreur

Ofwel Hoe uw maaltijd koud werd na een lange, vermoeiende dag

U komt thuis na een lange en vermoeiende dag. De geur van een lekkere maaltijd komt u tegemoet en u neemt u voor om er eens op een ontspannende manier lekker van te gaan genieten.

Na de derde hap gaat uw telefoon. Irritant maar eigenlijk uit gewoonte neemt u toch op. Reclame kan het immers niet zijn want u staat op de "bel mij niet" lijst. En dan is iedereen nieuwsgierig wie dat is. U ook.

U neemt op een krijgt een opgewekt persoon aan de lijn die kennelijk zelf wel al gegeten had

"goedenavond, schikt het even dat ik u bijpraat over de nieuwe begrafenisverzekering van Ooit Ben Je Aan De Beurt?"

"Nou Nee, en ik sta ingeschreven bij het bel mij niet register en..."

"Fijn dat het even schikt. Onze polis is namelijk vernieuwd en ik wil u graag toch even wijzen op de enorme voordelen die dit met zich meebrengt...."

"Mijnheer, ik heb geen interesse in uw verzekering...En ik sta ingeschre...."

"ingeschreven bij het bekende register. Ja hoor, Mijnheer. Dat staat hier ook op mijn scherm. Heel verstandig van u. Ik doe dat zelf ook"

"Maar waarom belt u mij dan nu toch?"

"Omdat u een klantenkaart heeft bij de superproduct supermarkt, mijnheer, en omdat onze nieuwe polis nu ook...".

"Ho Ho. Ja, maar. Een supermarkt doet toch niet in begrafenisverzekeringen?"

"Nou, niet allemaal misschien maar alle bezitters van deze klantenkaart hebben recht op adviezen van aangesloten organisaties. En wij zijn zo'n organisatie. U hebt er eigenlijk zelf om gevraagd dat we u bellen voor een goed advies."

"En kan ik van die lijst van jullie afkomen?"

"Alleen als u uw klantenkaart opzegt. Maar waar zou u dat doen met de voordelen die u bij onze polis kunt krijgen? Waar waren we gebleven? Prettig gesprek zo met u trouwens. O Ja, weet u dat hamsters en andere kleine huisdieren die op dezelfde dag al u komen te overlijden automatisch zijn meeverzekerd? U betaalt daar alleen wat éénmalige poliskosten voor en....."

U wilt niet onbeschoft of onbehouwen overkomen en laat de verkoper maar uitpraten. Kijk uit dat u niet op het verkeerde moment "ja" zegt en zo ook nog eens een keertje aan de hamsterverzekering vastzit. Het kan wel een tijdje duren voor u hem afgepoeierd hebt zonder bruut de verbinding met de telefoon af te breken.

Uw lekkere maaltijd staat inmiddels te verpieteren...

Iedereen herkent deze terreur van de telefoon

U herkent dit waarschijnlijk ook? Ooit een keer in een onbewaakt moment een handtekening gezet of een vakje op een onlineformulier aangevinkt en u zit aan iets vast wat u helemaal niet wilt.

De truc met de partnerprogramma's

Want in heel veel gevallen worden aan klantenkaarten en dergelijke mogelijkheden gekoppeld voor partnerprogramma's. Die partners zijn dan bedrijven die u helemaal niet kent en waar u waarschijnlijk ook niet mee te maken wilt hebben. Maar u hebt ze in de kleine lettertjes wel toestemming gegeven dat ze u mogen benaderen. Het is een bekende manier om alle regelgeving die er op dit gebied is (en dat is best veel) op een gemakkelijke manier te omzeilen.

EfiliaaL wil uw telefoonnummer helemaal niet!

Nu, bij inschrijving bij eFilaaL is dit gelukkig onmogelijk. En dat is heel simpel in te zien want we hebben uw telefoonnummer niet. En sterker nog, we willen uw telefoonnummer helemaal niet. Wij hebben net zo'n hekel aan dat stomme opdringerige getelefoneer als u. Neemt u dat van ons aan.

Heerlijk idee toch? Om ergens aan mee te kunnen doen zonder dat er zelfs maar addertjes onder het gras kunnen zitten. Ideaal.


Sleutelwoorden

gesprek(12) supermarkt(12) truc(13) handtekening(13) onmogelijk(15) klantenkaart(15) verkeerde(17) herkent(17) verbinding(18) gelukkig(19) irritant(20) prettig(20) gemakkelijke(21) einde(22) ideaal(23) gevraagd(24) lekker(25) verstandig(27) toestemming(29) nee(29) sterker(30) betaalt(33) inschrijving(33) advies(34) thuis(34) reclame:316;mogelijkheden:269;bedrijven:186;best:117;idee:117;simpel:108;voordelen:107;graag:102;bekende:89;interesse:85;doe:83;organisatie:70;verkoper:54;automatisch:54;wij:40;telefoon:40;benaderen:40;enorme:36;immers:36;thuis:34;advies:34;inschrijving:33;betaalt:33;sterker:30;nee:29;toestemming:29;verstandig:27;lekker:25;gevraagd:24;ideaal:23;einde:22;gemakkelijke:21;prettig:20;irritant:20;gelukkig:19;verbinding:18;herkent:17;verkeerde:17;klantenkaart:15;onmogelijk:15;handtekening:13;truc:13;supermarkt:12;gesprek:12
Info voor de pers
Veel gestelde vragen
Links en resources
Wie zijn wij