Hoe uw klantentrouw misbruikt kan worden
Het loyaliteitsprogramma
Veel winkeliers bieden allerlei zogenaamde loyaliteitsprogramma's aan. Denk aan het wat ouderwerts plakken van zegeltjes. Om je spaarkaart vol te krijgen moest je steeds naar dezelfde winkel toe.
Spaarzegels zijn vervangen door een gevaarlijker variant
Inmiddels zijn deze zegeltjesspaarkaarten vervangen door "klantenkaarten" of u wordt vriendelijk gevraagd lid te worden van een vriendenprogramma, familieprogramma en dergelijke. Was dit tot voor kort een kwestie van het krijgen van een plastic kaartje, tegenwoordig zien winkeliers de enorme kracht van de smartcard.
Registratie is verplicht
Registratie is meestal verplicht hoewel dit meestal wel subtiel gebruikt wordt. Dat het met die registratie volledig uit de hand kan lopen willen we illustreren met de onderliggende artikelen, gebaseerd op werkelijke situaties.
Uw klantenkaart registreert uw leven
Het einde van de telefoonterreur
Het kan namelijk ook heel anders
Dat het ook heel anders kan wordt aangetoond met het eFiliaaL project van de stichting eFiliaaL. Weet u wat eFiliaaL allemaal van u wil weten? Het zal u verbazen. Namelijk Helemaal Niets! Uw portfolio hangt weliswaar aan uw emailadres maar daar mag u gerust een anoniem adres voor gebruiken als u dat liever doet. Maar de rest interesseert ons niet alleen niet, we willen het gewoon helemaal niet weten. Privacy is heilig voor de stichting eFiliaaL
Sleutelwoorden
klantenkaart(15) privacy(19) vriendelijk(19) kracht(21) einde(22) variant(24) gevraagd(24) adres(25) lid(28) vol(28) enorme(36) project(39) liever(40) kwestie(41) winkeliers(58) stichting(70) emailadres(76) tegenwoordig(79) denk(106) bieden(123) zogenaamde(203) artikelen(474) artikelen:474;zogenaamde:203;bieden:123;denk:106;tegenwoordig:79;emailadres:76;stichting:70;winkeliers:58;kwestie:41;liever:40;project:39;enorme:36;vol:28;lid:28;adres:25;gevraagd:24;variant:24;einde:22;kracht:21;vriendelijk:19;privacy:19;klantenkaart:15