Blog



Over naar levende reclame

In een tijd waar automatisering zo ver is voortgeschreden als tegenwoordig mag je verwachten dat er inmiddels wel een vorm van levende reclame mogelijk mag zijn.

Wat is dan levende reclame

Levende reclame is een vorm van reclame waar een meer mee kan dan alleen maar op een advertentie reageren. De geïnteresseerd moet een aantal zaken kunnen doen. Om een paar voorbeelden te noemen:

Je moet verder kunnen zoeken dan wat aangeboden wordt

Het moet mogelijk zijn om verder te kijken dan de meestal zeer oppervlakkige reclame. We moeten verder kunnen kijken, meer diepgravende specificaties en ook vooral de visie en meningen van anderen. De productent zal zich in een advertentie (noodgedwongen) beperken qua feitelijke informatie en de nadruk leggen op zaken waarmee hij de aandacht wil trekken. Maar een doorgewinterde consumement wil niet alleen meer informatie, die moet ook voor hem beschikbaar zijn.

Informatie moet komen van de bron

Reclame moet ons naar de bron voeren. Naar de leverancier van het product waar we alle informatie kunnen krijgen die we maar hebben willen. We zijn tenslotte klant en zoals de zegswijze al luidt: De klant is koning.

De meningen van anderen

Maar we willen ook graag de visie, ervaringen en het advies weten van mensen die al met het product werken. Dat zijn meestal de beste indicaties om bij het maken van de keuze voor een bepaald product rekening mee te houden. Dat er een mogelijk is om verdere vragen te stellen of een andere vorm van communicatie te hebben is een logisch vervolg.

Conclusie

Bij het werken met levende reclame mogen we verwachten dat we goed advies kunnen krijgen en een duidelijke opinie kunnen verwachten.


Sleutelwoorden

specificaties(11) conclusie(13) beperken(14) ervaringen(16) communicatie(18) meningen(19) bron(22) leverancier(22) duidelijke(25) reageren(33) advies(34) keuze(39) beschikbaar(44) logisch(44) rekening(61) verwachten(61) voorbeelden(67) tegenwoordig(79) graag(102) aandacht(152) beste(162) trekken(173) klant(208) zeer(217) vooral(251) zoeken:316;reclame:316;advertentie:275;vooral:251;zeer:217;klant:208;trekken:173;beste:162;aandacht:152;graag:102;tegenwoordig:79;voorbeelden:67;verwachten:61;rekening:61;logisch:44;beschikbaar:44;keuze:39;advies:34;reageren:33;duidelijke:25;leverancier:22;bron:22;meningen:19;communicatie:18;ervaringen:16;beperken:14;conclusie:13;specificaties:11
Info voor de pers
Veel gestelde vragen
Links en resources
Wie zijn wij