Voedsel en valse romantiek
In de volkskrant van 1 mei gaat Teun van de Keuken uitgebreid in op de manier waarop reclame van met name voedingsproducten in gaat op een emotionele vorm van nostalgie.
Wat was de smaak van vroeger dan wel?
Het artikel geeft een leuke kijk in de keuken van de voedselindustrie. Met termen als "biologische groente" , "de smaak van vroeger" en "mangosap met slechts 1% mango erin" heeft de auteur duidelijk niet veel op.
De saus van oma
Ook de reclamefilmpjes met opoe die in de sauspan roert terwijl deze in werkelijkheid op industrieel niveau wordt gemaakt, moeten er aan geloven.
Aanbevolen voor een nuchtere kijk.
Voor een verfrissende en nuchtere kijk op de voedselindustrie, lees online
het artikel in de Volkskrant.
Sleutelwoorden
geloven(11) auteur(12) uitgebreid(24) termen(25) vroeger(31) slechts(48) leuke(57) artikel(310) reclame(316) reclame:316;artikel:310;leuke:57;slechts:48;vroeger:31;termen:25;uitgebreid:24;auteur:12;geloven:11